maanantai 25. elokuuta 2014

Kiitollinen

Tänään olen ollut...

Kiitollinen elämästä
ja elämälle
Raivannut tilaa perusasioille
Pessyt pyykkiä
tehnyt ruokaa
Auttanut
Antanut
Saanut!
Olen ollut iloinen
ja tyytyväinen

Kävellyt sateessa suupielet korvissa

                        
<3 <3 <3


Olen juuri nyt erittäin iloinen siitä, että olen pystynyt antamaan oman panokseni ihmisten hyvinvoinnin eteen. Aiemmin en ole harrastanut hyväntekeväisyyttä oikeastaan ollenkaan, mutta nyt se on tuntunut tärkeältä. On ollut tärkeää antaa ja auttaa niillä taidoilla, joita olen oppinut ja opetellut.

Olen iloinen myös siitä, että olen saanut hyväntekeväisyytenä tekemistäni hoidoista joiltain asiakkailta pieniä vaihtolahjoja. Tänään esimerkiksi sain itsekasvatettua minttua (joka muuten tuoksui taivaalliselta!) ja valkoista teetä sinisessä lohikäärmepakkauksessa. Taivaansininen kuvaa kommunikaatiota, tunteiden ilmaisua, henkilökohtaista totuutta ja itsensä ilmaisemista ymmärrettävästi. Ja lohikäärme taas... eräiden lähteiden mukaan se kuvaa muutosta (kappas!), viisautta, voimaa, tasapainoa, rohkeutta ja sisäistä tulta – sekä intuitiivisuutta.

Tervetuloa kotiin lohikäärme!




Minusta on tullut viime aikoina melkoinen kirppishai ja kierrätyksen ystävä. Nämä kengät sain ystävältä...



... ja tämän kukkavaasin (no okei, viinipullon) kaivoin taloyhtiömme lasinkeräyksestä. Tadaa!




Ihan kummastuttaa, miten suurta tyydytystä saa penkoessaan roskiksia. Haha!





                             Tyytyväisyys on vaikea laji
                         Maailma on täynnä joutavaa marinaa
                        Haluu haluu haluu, muttei saa mitä haluu


                                   Sit ku saa, mitä haluu
                                ei haluu mitä saa
                       Kunnes jonain päivänä kenties tajuaa:
                         Jah Jah pysyy, muu hajoaa


                            Vain rakkaus kelluu, muu vajoaa



                                    Kiitollisuutta


                                     Kiitollisuutta
                               Mä haluun nähä kiitollisuutta
                               Pitää olla kiitollisempi
                      Ja joka päivä, joka ilta vaan enempi (jee)


                                    Kiitollisuutta


                             Mä haluun nähä kiitollisuutta


                                  Pitää olla kiitollisempi (kiitollisempi)


2 kommenttia:

  1. Ihana blogi! Jo näissä muutamissa teksteissä niin monta ajatusta, jotka voisivat olla kuin suoraan kynästäni. Erityisesti tuo edellinen, pelkoihin ja toiveisiin liittyvä. Olen myös pian 31 ja elämässäni iso kaipuu muutokselle, mutta samalla epäonnistumisen ja väärien valintojen pelko, jotka seisovat vankasti tiellä. Tosi mielenkiintoista lukea ajatuksiasi, jään seurailemaan :) ja niin, minäkin olen tainnut lainata tuon biisin sanoja blogissani :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Tiinuska!

    Et arvaakaan, miten iloiseksi tulin näistä sanoista :-) Kiva blogi myös sinulla! Erityisesti tuo huoliteltu ulkonäkö pisti silmään, että pitääkin alkaa opetella näitä Bloggerin saloja, miten tästä saisi vähän kivemman näköisen.

    Tuo epäonnistumisen ja väärien valintojen tekemisen pelko taitaa vaivata meitä kaikkia jollain asteella. Toisaalta, onko niitä vääriä valintoja edes olemassa? Monta asiaa elämässäni olisin voinut jättää tekemättä tai tehdä toisin, mutta ehkä sinne päämäärään pääsee pienen mutkankin kautta. Toivottavasti! :)

    VastaaPoista